ח"כ מוטי יוגב לאתר 'קול חי': "לא נוכל לסמוך על החרדים בתיק הדתות"

    ארי וידר 2 Comment on ח"כ מוטי יוגב לאתר 'קול חי': "לא נוכל לסמוך על החרדים בתיק הדתות"
    14:18
    06.05.24
    אפרת ברזל No Comments on "אבא הלקה את עצמו כל חייו שלא הציל את משפחתו מהשמדה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשא ומתן הרשמי בין הליכוד למפלגות השונות נפתח, אולם הוא לא הולך להיות פשוט. אחד המשברים שניצבים כעת לפתחו של ראש הממשלה, הוא זה עם מפלגת הבית היהודי שרואה עצמה נפגעת מכך שדרישותיה אינן מקבלות אחיזה של ממש אצל ראש הממשלה, לטעמם.

    בשיחה לאתר 'קול חי' אומר חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי "הערכתי היא שבסוף יהיה טוב. אנחנו אופטימיים אבל קודם כל חשובים לנו העקרונות. אנחנו צריכים לוודא שאנו נשפיע על הפן החברתי, על החינוך ועל שלמות העם, התורה והארץ".

    כרגע זה נראה שמתקוטטים על תיקים ופחות על ערכים. לא?

    "אנחנו מדברים על עקרונות ומבקשים להשפיע בהם. תיק החוץ אנו מבקשים מתוך כוונה להשפיע על הפן של יחסי החוץ והמדיניות של ישראל. השנים הבאות יהיו קשות לישראל, בפרט בשנתיים הבאות שבהן אובמה בתפקידו. ברור שתידרש עמידה איתנה על עקרונות כדי לשמור על חוסנה של ישראל".

    האם לא נכון יהיה יותר להתעקש על תיק המשפטים, שהוא יותר ריאלי, מאשר על החוץ שכנראה לא תקבלו?

    "אומר זאת בצורה כנה. אני מבין שבמו"מ מחלקים את העוגה לכל השותפים. אם נדע שלדוגמה, יריב לוין יקבל את תיק המשפטים, אז נדע שזה יטופל בצורה טובה שתתאים לנו. לנו יש ריבוי משימות וערכים שטורדים אותנו ואנו רוצים להשפיע בחינוך, בדת ומדינה ועוד".

    אחד המוקשים הוא תיק הדתות שש"ס שאתם דורשים.

    "לא נוכל לסמוך רק על החרדים בעניין זה. אנו רוצים לחזק את הנושא, ולא שאנשים יחפשו להתחתן בקפריסין. אנו רואים עצמנו שליחים לשמור על אחדות עם ישראל. אני לא בא לתת פתרונות. את הפתרונות צריך לעשות באופן שיספק אותנו בלי שנחוש שאנו מפקירים את הערכים".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      דבר ברורות: איננו יכולים לסמוך על החרדים שלא יקחו לנו את המשרות. סוף סוף חזרנו לנחלה ההיסטורית של המזרחי (כמעט לא היה רב שלא היה ממונה מטעם המפד"ל), ונאבד אותם לטובת ש"ס?
      ומה אתה מדקלם סיסמאות חסרות משמעות כ"אחדות ישראל"? כלומר להמשיך במדיניות של בן דהן – שהפך את משרד הדתות לרבנות ראשית זוטא? שמכתיב לרבנים בענייני הלכה? שמדי יום מגיעה יוזמה חדשה המנוגדת להלכה, ולפחות לדעתם של מאות דייינים?
      כשש"ס שלטה במשרד הדתות, אולי היא דאגה למשרות לאנשיה, אבל היא לא ניסתה להתערב בתכנים, שאינם בכלל מעניינו של משרד ממשלתי, ולא של פקידים (אפילו שהם קרויים "הרב").
      הבעיה הקשה שאי אפשר לסמוך על הדת"ל בנושא, מי יודע מה עוד "יחדשו" על סמך הסיסמא "אהבת ישראל" כביכול!

    2. 1

      עוד אחד שמאוד…. אוהב את עם ישראל ואת פסולי החיתון